Monday, September 29, 2014

Apa Maksud Baja Bergred Foliar

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

     Rasa terpanggil untuk menerangkan apa itu baja Avvi bergred Foliar hari ini.Ramai pelanggan yang membeli baja dengan saya akan bertanya apa itu baja Avvi bergred foliar?
     Saya kongsikan sedikit info berkenaan di sini.Harap info ini dapat menambah sedikit pengetahuan kita semua.
     Foliar berasal daripada perkataan FOLIAGE yg bermaksud daun atau organ tumbuhan yang menjalankan proses fotosintesis.Baja foliar adalah baja yang menggunakan daun sebagai sasaran pembajaan. Baja yang disembur pada daun akan menembusi daun dan sel tumbuhan melalui sel epidermis dan stoma lalu meningkatkan proses fotosintesis dan respirasi sel tumbuhan. Sebab itu baja AvviS n AvviR disyorkan digunakan pada waktu pagi.Berbanding dengan baja tanah, baja foliar lebih berkesan kerana ia dapat menembusi sel-sel tumbuhan dengan sepenuhnya.

Berminat untuk mendapatkan baja organik Avvi bergred foliar ini boleh hubungi saya di talian 0134763374 atau WhatsApp 0135057840.Jika ingin lihat testimoni boleh lihat di Facebook saya Faizu Hamzah..



7 comments:

  1. Banyak sudah saya mendengar tentang kebaikan baja Avvi ni, berminat nak cuba sebab saya pun duduk berhampiran dengan tempat tinggal encik.Nanti saya call untuk buat satu appointment untuk beli baja.

    ReplyDelete
  2. Saya sedia membuat penghantaran puan/tuan.Bila dah sedia call saya ya.terima kasih kerana berminat dengan Avvi.

    ReplyDelete
  3. Masih ke lg jual baja Avvi. Mcmana nak dapat ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye masih jual lagi baja ni Pn Humaira Zahir. Boleh whatsApp saya 0135057840 untuk order. Saya buat penghantaran seluruh malaysia.Kalau di Ipoh, Perak saya boleh hantarkan.

      Delete
  4. Masih ke lg jual baja Avvi. Mcmana nak dapat ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete