Saturday, September 13, 2014

Kenali Produk Baja Organik Avvi

 
   
Avvi mempunya tiga jenis baja iaitu AvviS, AvviR & AvviX. Baja buatan Malaysia ini dikeluarkan oleh Warisan Buana Enterprise milik Bumiputera Muslim. RM29/botol.1 set baja      orkid/ros Rm58



AvviS & AvviX (Set baja orkid)
AvviR & AvviX (Set baja ros)
     AvviS dan AvviR adalah baja pertumbuhan dan pembungaan pokok secara keseluruhannya.Kedua-duanya bertindak menyihat dan membesarkan daun, menguatkan tangkai bunga,menguatkan batang pokok, menyihatkan akar, membanyakkan dan membesarkan bunga serta penghasilan bunga  yang lebih terang.Ia merawat pokok yang sakit dan memulihkannya.Mengurangkan stress pokok akibat penggunaan racun perosak secara berlebihan dan juga menggalakkan pembungaan yang maksimum.

AvviS sesuai untuk semua jenis orkid, tanaman buah-buahan, sayuran (cili,sawi,terung,bendi, tomato dll), tanaman hiasan (keladi hiasan, petunia,adenium,sepit udang,ros jepun dll). AvviR pula diformulasikan untuk mencegah kerosakan daun dengan formula "anti-blackspot". Ia juga bagus untuk pokok-pokok renek yang berbunga tanpa musim seperti bunga kertas, melur,kenanga,bunga raya,kesidang dan seumpamanya.

     AvviX adalah formulasi cuka kayu yg diuji khas untuk kesan maksima kepada orkid sebagai Kawalan Serangga Dan Penyakit Secara Organik.Ia mengandungi lebih 300 element seperti asid asetik, metanol, fenol, ester,acetals,keton, asid formik n banyak lagi. Ia mempunyai kualiti radicational yang memberikan kesan memdorong pertumbuhan pokok.SANGAT berkesan untuk hama (mites), menghalau serangga, mengelak serangan kulat,bakteria n virus. SELAMAT untuk manusia, haiwan, tumbuhan dan persekitaranBanyak terbitan Agrojournal di seluruh dunia menceritakan kebaikan cuka kayu dalam menggantikan pesticide dan funvicide.
1.Semburan foliar mengawal fungus (grey molds)
2. Insecticide
3.Penggalak dan pemulih tanah n medium campuran arang.

AVviX hanya boleh dipekatkan 2x.Lebih dari itu boleh menyebabkan daun gugur.Sebab itulah dicadangkan kegunaannya sebulan sekali. AvviX adalah sejenis cuka kayu, setiap gandaan kepekatan bermakna kita gandakan  keasidan campuran.Terlalu pekat boleh menyebabkan denaturasi atau kerosakan sel-sel stoma daun.

No comments:

Post a Comment